Friday, February 6, 2015

Så var det Køben da

2014 var et fantastisk år.

Det var et sånt år man bare kan ha etter å ha brutt med en kjæreste med aggresive tendenser, flyttet fra England tilbake til Norge og begynt på nytt igjen fra bar bakke.  Det er først nå et år etter at jeg virkelig innser hvor langt nede jeg var i fjor, hvor emosjonellt maltraktert jeg var. Det var jeg, men det er jeg ikke lengre.

Jeg klarte det, klarte å finne meg jobb, bygge opp økonomien igjen, komme meg inn på master, komme meg inn på det nye utvekslingsprogrammet.


Det beste, det beste var nok å oppdage at jeg har så utrolig mange fine venner i Oslo, som jeg ikke ville klart meg uten. Så, selv om jeg har stresset, slitt og grått en del i år, selv om jeg har isolert meg til tider og hatt det vanskelig med meg selv, så har jeg også hatt det så utrolig fint sammen med folk og kost meg så utrolig mye.

Og så er jeg plutselig i København da. For semesteret. Andre semester første året av masteren. Jeg klarer liksom ikke helt å tro at jeg kom inn på masteren i sammtidskunst i utgangspunktet, og så kom jeg inn på det nye utvekslingsprogrammet NOVA i tillegg. Og så blir plutselig masteren min en NOVA master uten at jeg er helt sikker på hva det kommer til å bety når alt kommer på plass.

Men det er kjekt å være i Køben, og snart blir det varmere og snart må bronkitten gi seg.

No comments: